Τι είναι οι κανονισμοί για τα δικαιώματα των επιβατών; Γιατί τα χρειαζόμαστε;
Τα δικαιώματα των επιβατών βρίσκονται στο επίκεντρο της πολιτικής της ΕΕ για τις μεταφορές και τους καταναλωτές. Η ΕΕ είναι η μόνη περιοχή στον κόσμο όπου οι πολίτες προστατεύονται από ένα πλήρες σύνολο δικαιωμάτων των επιβατών — είτε ταξιδεύουν με αεροπλάνο, τρένο, πλοίο, λεωφορείο ή πούλμαν. Από το 2004 έχει θεσπιστεί ένα σταθερό πλαίσιο της ΕΕ για όλους τους τρόπους μεταφοράς, με την έκδοση τεσσάρων κανονισμών για τις αεροπορικές, τις πλωτές, τις μεταφορές με λεωφορεία και πούλμαν και τις σιδηροδρομικές μεταφορές, καθώς και ενός πέμπτου κανονισμού που αφορά τις αεροπορικές μεταφορές για επιβάτες με αναπηρία και μειωμένη κινητικότητα.
Πριν από την έκδοση των κανονισμών, στους όρους και τις προϋποθέσεις της σύμβασης μεταξύ του επιβάτη και του μεταφορέα δόθηκε ελάχιστη προσοχή στα δικαιώματα των επιβατών. Αυτό σήμαινε ότι ήταν συχνά δαπανηρό, δύσκαμπτο και απογοητευτικό για τους επιβάτες να υπερασπιστούν τα δικαιώματά τους. Η θέσπιση κανονισμών για τα δικαιώματα των επιβατών που καλύπτουν όλους τους τρόπους μεταφοράς ήρε αυτά τα εμπόδια και δημιούργησε ισότιμους όρους ανταγωνισμού διασφαλίζοντας την εφαρμογή των ίδιων κανόνων σε όλα τα κράτη μέλη. Οι κανόνες αυτοί καλύπτουν τα δικαιώματα των επιβατών σε περίπτωση διαταραχής, την παροχή πληροφοριών στους επιβάτες τόσο πριν όσο και κατά τη διάρκεια του ταξιδιού, τα δικαιώματα απαγόρευσης των διακρίσεων για τα άτομα με αναπηρία και τα άτομα με μειωμένη κινητικότητα και τις επιλογές υποβολής καταγγελιών σε περίπτωση μη τήρησης των κανόνων.
Διαβάστε ολόκληρο το ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ στο σύνδεσμο που ακολουθεί : https://ec.europa.eu/commission/presscorner/api/files/document/print/el/qanda_23_6111/QANDA_23_6111_EL.pdf