Η Επιτροπή εκφράζει την ικανοποίησή της για την πολιτική συμφωνία που επιτεύχθηκε σήμερα μεταξύ του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και του Συμβουλίου σχετικά με τη διερεύνηση των θαλάσσιων ατυχημάτων, με τον εκσυγχρονισμό της οδηγίας του 2009. Η οδηγία εφαρμόζεται μόνο στα σκάφη θαλάσσιων μεταφορών στα οποία εφαρμόζονται οι διεθνείς συμβάσεις ή στα αλιευτικά σκάφη.
Μολονότι η ασφάλεια στη θάλασσα στα ύδατα της ΕΕ είναι πολύ υψηλή, με λίγους θανάτους και καμία πρόσφατη σημαντική πετρελαιοκηλίδα, περισσότερα από 2,000 θαλάσσια ατυχήματα και συμβάντα εξακολουθούν να αναφέρονται κάθε χρόνο.
Μεταξύ των βασικών νέων μέτρων, οι συννομοθέτες συμφώνησαν να υπαχθούν στο πεδίο εφαρμογής της οδηγίας τα σοβαρότερα ατυχήματα στα οποία εμπλέκονται μικρότερα αλιευτικά σκάφη (κάτω των 15 μέτρων). Ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (EMSA) θα παρέχει επιχειρησιακή υποστήριξη και κατάρτιση στις εθνικές ερευνητικές αρχές κατόπιν αιτήματός τους, σεβόμενος παράλληλα την επιχειρησιακή ανεξαρτησία τους. Η αναθεωρημένη οδηγία ευθυγραμμίζει επίσης το δίκαιο της ΕΕ με τις πλέον επικαιροποιημένες διεθνείς διατάξεις που έχουν εγκριθεί από τον Διεθνή Ναυτιλιακό Οργανισμό και απαιτεί από τις αρχές διερεύνησης ατυχημάτων των κρατών μελών να συμμετέχουν σε διαδικασία αξιολόγησης από ομοτίμους για τη βελτίωση, την αμοιβαία άντληση διδαγμάτων και τη βελτίωση των διαδικασιών και των αποτελεσμάτων τους.
Διαβάστε ολόκληρο το ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ στο σύνδεσμο που ακολουθεί : https://ec.europa.eu/commission/presscorner/api/files/document/print/el/ip_24_727/IP_24_727_EL.pdf