Η συμφωνία που εγκρίθηκε την περασμένη Παρασκευή από την επιτροπή του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ΔΟΠΑ) για την προστασία του εναέριου περιβάλλοντος, καθορίζει ένα ολοκληρωμένο σύνολο νέων δεσμευτικών προτύπων. Πρόκειται για πρότυπα που αφορούν αφενός την ενεργειακή απόδοση των αεροσκαφών, που θα τεθούν σε ισχύ στις 31 Δεκεμβρίου 2031, και, αφετέρου, τα επίπεδα θορύβου των νέων αεροσκαφών, που θα τεθούν σε εφαρμογή την 1η Ιανουαρίου 2029. Τα πρότυπα αναμένεται να εγκριθούν επίσημα σε κάποια προσεχή σύνοδο του Συμβουλίου του ΔΟΠΑ.
Τα εμπορικά αεροσκάφη που θα υποβάλλουν αίτηση πιστοποίησης μετά από αυτές τις ημερομηνίες θα πρέπει να πληρούν τα νέα παγκόσμια πρότυπα, τα οποία θα απαιτούν σημαντικές βελτιώσεις στην ενεργειακή απόδοση και τη μείωση του θορύβου.
Τα νέα αεροσκάφη θα πρέπει να έχουν μειωμένη κατανάλωση καυσίμου κατά τουλάχιστον 10% σε σύγκριση με τα τωρινά μοντέλα.
Επιπλέον, από το 2029, τα αεροσκάφη θα πρέπει να εκπέμπουν τουλάχιστον 6 ντεσιμπέλ λιγότερο θόρυβο. Αυτό συνιστά σημαντική βελτίωση στη μείωση του θορύβου, καθώς τα αναμενόμενα επίπεδα θορύβου θα μειωθούν κατά πάνω από 30% σε σύγκριση με τα τρέχοντα μοντέλα.
Μολονότι η ταυτόχρονη πρόοδος τόσο στην ενεργειακή απόδοση όσο και στη μείωση του θορύβου θέτει τεχνολογικές προκλήσεις, αυτό το νέο διπλό πρότυπο του ΔΟΠΑ προάγει την καινοτομία για την επίτευξη και των δύο αυτών στόχων, επιτυγχάνοντας μια κρίσιμη ισορροπία μεταξύ της περιβαλλοντικής βιωσιμότητας και της ευημερίας των κοινοτήτων.
Ο Επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού, Απόστολος Τζιτζικώστας, δήλωσε σχετικά: «Η συμφωνία αυτή είναι ένα σημαντικό βήμα εμπρός για τον τομέα των αερομεταφορών και για την επίτευξη των μακροπρόθεσμων στόχων για το κλίμα. Επίσης, θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής των ανθρώπων που ζουν κοντά σε αεροδρόμια. Εστιάζοντας στην καινοτομία και την αποδοτικότητα, μπορούμε να διατηρήσουμε υψηλά πρότυπα ασφάλειας, να εξασφαλίσουμε τη συνδεσιμότητα και να προωθήσουμε μια δίκαιη παγκόσμια αγορά. »
Διαβάστε ολόκληρο το ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ στο σύνδεσμο που ακολουθεί : https://ec.europa.eu/commission/presscorner/api/files/document/print/el/mex_25_680/MEX_25_680_EN.pdf