Η έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης του 2024, η οποία εκπονήθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και δημοσιεύθηκε σήμερα με την ευκαιρία της Ημέρας Εκπαίδευσης για το Κλίμα 2024, εξετάζει διεξοδικά την εξέλιξη των βασικών δεξιοτήτων των νέων Ευρωπαίων, παρέχοντας αριθμητικά στοιχεία για κάθε κράτος μέλος. Συνολικά, μεταξύ των σημερινών 15χρονων αγοριών και κοριτσιών, παρατηρείται σε ολόκληρη την Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) κατακόρυφη πτώση-ρεκόρ των δεξιοτήτων στην ανάγνωση, τα μαθηματικά και τις θετικές επιστήμες, με το κλείσιμο των σχολείων λόγω της πανδημίας του κορονοϊού να επιδεινώνει τις ήδη πτωτικές τάσεις. Ένας στους τρεις μαθητές δεν μπορεί να πραγματοποιήσει βασικούς μαθηματικούς υπολογισμούς και ένας στους τέσσερις έχει χαμηλές επιδόσεις στην ανάγνωση και τις θετικές επιστήμες. Η ανάλυση δείχνει ότι οι νέοι και οι νέες από μειονεκτούντα κοινωνικοοικονομικά περιβάλλοντα έχουν έξι φορές περισσότερες πιθανότητες να έχουν χαμηλές επιδόσεις σε σύγκριση με τους ομολόγους τους που προέρχονται από πιο ευνοημένα περιβάλλοντα.
Η φετινή έκθεση επικεντρώνεται επίσης στη μάθηση για τη βιωσιμότητα, καταδεικνύοντας ότι τα περισσότερα εκπαιδευτικά συστήματα της ΕΕ έχουν αρχίσει να βοηθούν τα σχολεία να αναπτύξουν τη μάθηση για τη βιωσιμότητα.
Η έκθεση παρακολούθησης της εκπαίδευσης και της κατάρτισης είναι μια σειρά ετήσιων εκθέσεων της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, οι οποίες χρησιμεύουν ως πύλη για τη μάθηση σ’ ολόκληρη την ΕΕ. Η έκδοση του 2023 επικεντρώνεται στην έλλειψη εκπαιδευτικών στην Ευρώπη.
Η εμβληματική πρωτοβουλία της Επιτροπής «Δρόμοι προς τη σχολική επιτυχία» προωθεί ήδη καλύτερα εκπαιδευτικά αποτελέσματα για όλους τους εκπαιδευόμενους, ανεξάρτητα από το κοινωνικοοικονομικό, πολιτιστικό ή προσωπικό τους υπόβαθρο. Στο πλαίσιο της νέας Επιτροπής (2024-2029), θα τεθούν σε προτεραιότητα οι εργασίες για την προώθηση των βασικών δεξιοτήτων, καθώς και ένα σχέδιο δράσης για τις βασικές δεξιότητες που θα βοηθήσει τα κράτη μέλη να ενισχύσουν περαιτέρω την ανάπτυξη των βασικών δεξιοτήτων όλων των νέων και να βελτιώσουν τα εκπαιδευτικά αποτελέσματα, ήδη από την προσχολική ηλικία αλλά και σε όλα τα στάδια της εκπαίδευσης.
Επιπλέον, η ΕΕ ενθαρρύνει και στηρίζει τον τομέα της εκπαίδευσης και της κατάρτισης, ώστε να αναλάβει δράση για ένα πιο πράσινο και πιο βιώσιμο μέλλον και να ενισχύσει τις ανθεκτικές στις μελλοντικές εξελίξεις δεξιότητες των εκπαιδευόμενων.
Διαβάστε ολόκληρο το ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ στο σύνδεσμο που ακολουθεί : https://ec.europa.eu/commission/presscorner/api/files/document/print/el/mex_24_6122/MEX_24_6122_EN.pdf
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τα αποτελέσματα του Προγράμματος Διεθνούς Αξιολόγησης Μαθητών (PISA) του 2022 των χωρών της ΕΕ είναι διαθέσιμες εδώ : https://op.europa.eu/el/publication-detail/-/publication/d9d9adad-c71b-11ee-95d9-01aa75ed71a1