Προστασία των καταναλωτών: To WhatsApp πρέπει να παρέχει καλύτερη ενημέρωση στους καταναλωτές για τη χρήση των προσωπικών τους δεδομένων

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το δίκτυο των εθνικών αρχών προστασίας των καταναλωτών (CPC) απέστειλαν επιστολή στην εταιρεία WhatsApp, ζητώντας της να διευκρινίσει τις αλλαγές που επέφερε το 2021 στους όρους χρήσης και στην πολιτική περί ιδιωτικότητας και να διασφαλίσει τη συμμόρφωσή τους με τη νομοθεσία της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών

Ο Επίτροπος Δικαιοσύνης κ. Ντιντιέ Ρεντέρς δήλωσε σχετικά: «Η WhatsApp πρέπει να διασφαλίσει ότι οι χρήστες κατανοούν σε ποιους όρους συναινούν και πώς χρησιμοποιούνται τα προσωπικά τους δεδομένα, ιδίως όταν αυτά προωθούνται σε επιχειρηματικούς εταίρους. Αναμένω από τη WhatsApp να συμμορφωθεί πλήρως με τους κανόνες της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών και της ιδιωτικότητάς τους. Γι’ αυτό και σήμερα ξεκινήσαμε τον επίσημο διάλογο. Η WhatsApp έχει προθεσμία μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου για να επανέλθει με συγκεκριμένες δεσμεύσεις για τους τρόπους που θα ανταποκριθεί στις ανησυχίες μας.» 

Κατόπιν ειδοποίησης από το Ευρωπαϊκό Γραφείο Ενώσεων Καταναλωτών (BEUC), η Επιτροπή και οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών, υπό την καθοδήγηση της σουηδικής υπηρεσίας καταναλωτών, ζητούν από τη WhatsApp να εξηγήσει πώς συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις της βάσει της νομοθεσίας της ΕΕ για την προστασία των καταναλωτών. Τα ερωτήματα αφορούν το κατά πόσον παρέχονται στους καταναλωτές επαρκώς σαφείς πληροφορίες σχετικά με τις συνέπειες της απόφασής τους να αποδεχτούν ή να απορρίψουν τους νέους όρους χρήσης της εταιρείας, τη νομιμότητα των ειδοποιήσεων που εμφανίζονται στην εφαρμογή ζητώντας από τους καταναλωτές να δεχτούν τους νέους όρους και την πολιτική περί ιδιωτικότητας και το κατά πόσον δίνεται στους καταναλωτές η ευκαιρία να εξοικειωθούν με τους νέους όρους προτού τους αποδεχτούν.

Η Επιτροπή και οι αρχές προστασίας των καταναλωτών ανησυχούν επίσης για την ανταλλαγή  δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα των χρηστών μεταξύ της WhatsApp και τρίτων ή άλλων εταιρειών του ομίλου Facebook/Meta. Η WhatsApp έχει χρονικό περιθώριο μέχρι τα τέλη Φεβρουαρίου για να συνεργαστεί με την Επιτροπή και με τις αρχές.

Διαβάστε ολόκληρο το ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ στο σύνδεσμο που ακολουθεί : https://ec.europa.eu/commission/presscorner/api/files/document/print/el/mex_22_642/MEX_22_642_EN.pdf

Περισσότερες πληροφορίες για τους τρόπους συνεργασίας της Επιτροπής με τις αρχές προστασίας των καταναλωτών για τη διερεύνηση και καταπολέμηση των παραβιάσεων της νομοθεσίας της ΕΕ για τους καταναλωτές είναι διαθέσιμες εδώ : https://ec.europa.eu/info/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/enforcement-consumer-protection/coordinated-actions/social-media-and-search-engines_en

Scroll to Top
Μετάβαση στο περιεχόμενο