Η ΕΕ και η Αίγυπτος παρουσιάζουν σημαντικό έργο δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας στο πλαίσιο του Συμφώνου για τη Μεσόγειο, το οποίο υποστηρίζεται από χρηματοδότηση της ΕΕ ύψους 690 εκατ. ευρώ

EU and Egypt present major electricity grid project under Pact for the Mediterranean

Στο περιθώριο του 11ου Συμβουλίου Σύνδεσης ΕΕ-Αιγύπτου στο Λουξεμβούργο σήμερα, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα παρουσιάσει την πρώτη εμβληματική επιχείρηση στο πλαίσιο της Διαμεσογειακής Συνεργασίας για τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας και την Καθαρή Τεχνολογία (T-MED) συνολικής αξίας 690 εκατ. ευρώ (δάνειο ύψους 600 εκατ. ευρώ από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων και επιχορηγήσεις ύψους έως 90 εκατ. ευρώ από την Επιτροπή) για τον εκσυγχρονισμό και την επέκταση του εθνικού δικτύου ηλεκτρικής ενέργειας της Αιγύπτου. Η συνολική αναμενόμενη δημόσια και ιδιωτική επένδυση για το έργο αυτό ανέρχεται σε 1,6 δισ. ευρώ και θα προωθήσει τους στόχους της στρατηγικής και συνολικής εταιρικής σχέσης ΕΕ-Αιγύπτου.

Θα βοηθήσει την Αίγυπτο να ενσωματώσει 22 GW ανανεώσιμης ενέργειας μέχρι το 2030 – αρκετή για να τροφοδοτήσει 10 εκατομμύρια σπίτια στη χώρα. Η πρωτοβουλία θα αναβαθμίσει κρίσιμους υποσταθμούς και γραμμές μεταφοράς στις περιοχές της Ερυθράς Θάλασσας και του Κόλπου του Σουέζ, μειώνοντας τις απώλειες ενέργειας και βελτιώνοντας την αξιοπιστία του δικτύου. Επιπλέον, με την παροχή 10,4 GW ανανεώσιμης ενέργειας, το έργο θα στηρίξει τη μετάβαση της Αιγύπτου από τα ορυκτά καύσιμα, σύμφωνα με τους στόχους της χώρας για το 2040, δημιουργώντας παράλληλα ευκαιρίες για τις ευρωπαϊκές εταιρείες στους τομείς των υποδομών δικτύου και των τεχνολογιών καθαρής ενέργειας. Η κατασκευή προβλέπεται να ξεκινήσει το 2027, με τις πρώτες ροές ανανεώσιμης ενέργειας να αναμένονται έως το 2028.

Το σχέδιο θα παρουσιάσει σήμερα το απόγευμα η Dubravka Šuica, Επίτροπος αρμόδια για τη Μεσόγειο, και ο Υπουργός Εξωτερικών της Αιγύπτου Badr Abdelatty, μαζί με την Πρόεδρο και Αντιπρόεδρο της Ευρωπαϊκής Τράπεζας Επενδύσεων Nadia Calviño και την Gelsomina Vigliotti. Η επίτροπος κ. Ντούμπραβκα Σούιτσα δήλωσε σχετικά: «Το Σύμφωνο για τη Μεσόγειο συνεχίζει να αποδίδει. Στο πλαίσιο της πρόσφατα δρομολογηθείσας εμβληματικής πρωτοβουλίας T-MED, παρουσιάσαμε σήμερα ένα σημαντικό έργο που υποστηρίζεται από την ΕΕ για την ενίσχυση και την επέκταση των υποδομών ηλεκτρικής ενέργειας της Αιγύπτου. Αυτό θα ενισχύσει τον ρόλο της Αιγύπτου στις περιφερειακές αγορές ενέργειας και θα δημιουργήσει σημαντικές επιχειρηματικές ευκαιρίες για τις τοπικές και ευρωπαϊκές επιχειρήσεις. Αποτελεί μια ακόμη μαρτυρία της κοινής μας δέσμευσης για βιώσιμη ανάπτυξη, ενεργειακή ασφάλεια και μακροπρόθεσμη ευημερία στη Μεσόγειο.»

Διαβάστε ολόκληρο το ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ στο σύνδεσμο που ακολουθεί : https://ec.europa.eu/commission/presscorner/api/files/document/print/el/mex_26_1362/MEX_26_1362_EL.pdf

Κύλιση στην κορυφή