Γιατί έπρεπε να αναθεωρηθεί η νομοθεσία για τον τεχνικό έλεγχο;
Τα μη ασφαλή οχήματα εξακολουθούν να υπάρχουν στους δρόμους της ΕΕ. Προκαλούν συγκρούσεις, άμεσα ή έμμεσα. Ορισμένες αστοχίες οχημάτων εξακολουθούν να μην εντοπίζονται ούτε επειδή δεν υποβάλλονται σε δοκιμές κατά τον περιοδικό τεχνικό έλεγχο (PTI) είτε επειδή δεν υπάρχει υποχρέωση δοκιμής του ίδιου του οχήματος.
Επιπλέον, οι τρέχουσες μέθοδοι δοκιμών δεν έχουν προσαρμοστεί στην πρόοδο και την ανάπτυξη νέων τεχνολογιών, όπως τα προηγμένα χαρακτηριστικά υποβοήθησης οδηγού (ADAS) και τα ηλεκτρικά οχήματα. Ο έλεγχος των εκπομπών ατμοσφαιρικών ρύπων και θορύβου από τα οχήματα εξακολουθεί να είναι ανεπαρκής, δεδομένου ότι ορισμένες από τις δοκιμές PTI σήμερα δεν είναι αρκετά ευαίσθητες ώστε να ανιχνεύουν εκπομπές πέραν των νόμιμων ορίων που ισχύουν για τα πρόσφατα οχήματα, και οι τρέχουσες διαδικασίες δοκιμών δεν είναι κατάλληλες για τη μείωση της ατμοσφαιρικής ρύπανσης (εκπομπές οξειδίων του αζώτου (NOx) και νανοσωματιδίων) και του θορύβου.
Διαβάστε ολόκληρο το ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ στο σύνδεσμο που ακολουθεί : https://ec.europa.eu/commission/presscorner/api/files/document/print/el/qanda_25_1084/QANDA_25_1084_EL.pdf