Για την τόνωση και τη στήριξη της ανταγωνιστικότητας των βιώσιμων οδικών μεταφορών, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προτείνει την εξαίρεση των βαρέων επαγγελματικών οχημάτων μηδενικών εκπομπών από τα διόδια και τα τέλη χρήσης.
Όπως δεσμεύτηκε στο βιομηχανικό σχέδιο δράσης της για την ευρωπαϊκή αυτοκινητοβιομηχανία, η Επιτροπή προτείνει την παράταση της τρέχουσας περιόδου απαλλαγής από τις 31 Δεκεμβρίου 2025 έως τις 30 Ιουνίου 2031, παρέχοντας σημαντικό κίνητρο στις εταιρείες να επενδύσουν σε βαρέα επαγγελματικά οχήματα μηδενικών εκπομπών.
Το αρχικό κόστος αυτών των οχημάτων είναι σήμερα υψηλότερο από τα συμβατικά αντίστοιχά τους, καθιστώντας τα λιγότερο ελκυστικά για τους αγοραστές. Αυτό παραμένει ένα από τα κύρια εμπόδια για την ευρύτερη ανάπτυξή τους. Με την κατάργηση των διοδίων και των τελών χρήσης, η ΕΕ προτίθεται να καταστήσει τα φορτηγά και τα λεωφορεία μηδενικών εκπομπών πιο βιώσιμη επιλογή για τις επιχειρήσεις.
«Πρέπεινα δημιουργήσουμε τις κατάλληλες συνθήκες για να στηρίξουμε τις ευρωπαϊκές εταιρείες και να επιβραβεύσουμε τους πρωτοπόρους στη μετάβαση σε μια οικονομία χαμηλών εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα», δήλωσε ο επίτροπος Βιώσιμων Μεταφορών και Τουρισμού Απόστολος Τζιτζικώστας. «Μετην παράταση της περιόδου εξαίρεσης, παρέχουμε ισχυρό επιχειρηματικό κίνητρο στη βιομηχανία να επενδύσει σε οχήματα μηδενικών εκπομπών και να μειώσει τις εκπομπές από τις οδικές μεταφορές. Είναι σημαντικό για τις εταιρείες μας αλλά και για τους κλιματικούς μας στόχους».
Η προτεινόμενη περίοδος εξαίρεσης θα συγχρονιστεί με τα πρότυπα επιδόσεων της ΕΕ για τις εκπομπές CO2 των νέων βαρέων επαγγελματικών οχημάτων, τα οποία αποσκοπούν σε μείωση των εκπομπών κατά 43 % έως το 2030.
Διαβάστε ολόκληρο το ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ στο σύνδεσμο που ακολουθεί : https://ec.europa.eu/commission/presscorner/api/files/document/print/el/mex_25_1650/MEX_25_1650_EL.pdf
Περισσότερες πληροφορίες είναι διαθέσιμες στο διαδίκτυο.