Μετά από διάλογο με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και το Δίκτυο Συνεργασίας για την Προστασία των Καταναλωτών (ΣΠΚ), η κατασκευάστρια αυτοκινήτων Stellantis δεσμεύτηκε να επεκτείνει στο σύνολο της Ευρωπαϊκής Ένωσης και του Ευρωπαϊκού Οικονομικού Χώρου τα μέτρα αποζημίωσης υπέρ όσων αντιμετώπισαν προβλήματα λογισμικού αναφορικά με τις δεξαμενές AdBlue σε πετρελαιοκίνητα οχήματα που κατασκευάστηκαν από τη Stellantis μεταξύ Ιανουαρίου 2014 και Αυγούστου 2020. Το πρόβλημα έχει επιβαρύνει με δαπανηρές επισκευές χιλιάδες οδηγούς αυτοκινήτων των μαρκών που ανήκουν στη Stellantis, όπως η Peugeot, η Citroën, η DS ή η Opel.
Το δίκτυο ΣΠΚ θα παρακολουθεί πλέον ενεργά τον τρόπο με τον οποίο η Stellantis υλοποιεί τις δεσμεύσεις της. Εάν η Stellantis δεν το πράξει εντός της συμφωνηθείσας προθεσμίας, οι εθνικές αρχές προστασίας των καταναλωτών μπορούν να λάβουν μέτρα για να επιβάλουν τη συμμόρφωσή της.
Ο Μάικλ ΜακΓκράθ, Επίτροπος αρμόδιος για τη Δημοκρατία, τη Δικαιοσύνη, το Κράτος Δικαίου και την Προστασία των Καταναλωτών, δήλωσε σχετικά: «Οι καταναλωτές αξίζουν να αποζημιωθούν επαρκώς για τη ζημία που υπέστησαν, οπουδήποτε κι αν βρίσκονται στην ΕΕ. Χαιρετίζω τη θετική ολοκλήρωση του διαλόγου μας με τη Stellantis, που θα βοηθήσει τους θιγόμενους χρήστες και χρήστριες να λάβουν επαρκή αποζημίωση. Αυτό είναι ένα ακόμη παράδειγμα για τα απτά οφέλη της συνεργασίας μας στον τομέα των πολιτικών για τους καταναλωτές και όχι μόνο. Δουλεύοντας μαζί, μπορούμε να επιτύχουμε καλύτερα αποτελέσματα για τους καταναλωτές σε ολόκληρη την ΕΕ. Ως Επίτροπος Προστασίας των Καταναλωτών, θα εργαστώ ενεργά για την προστασία των συμφερόντων των 450 εκατομμυρίων καταναλωτών μας στην ΕΕ. »
Τον Ιούλιο του 2023, μετά από ειδοποιήσεις από ενώσεις καταναλωτών στην Ιταλία και την Ισπανία, ο Ευρωπαϊκός Οργανισμός Καταναλωτών (BEUC) ζήτησε από το δίκτυο ΣΠΚ να κινήσει έρευνα σε επίπεδο ΕΕ. Τον Σεπτέμβριο του 2023, η ιταλική αρχή ανταγωνισμού (AGCM) διερεύνησε το ζήτημα και απέσπασε από τη Stellantis μια σειρά μέτρων αποζημίωσης των καταναλωτών στην Ιταλία. Μετά από διάλογο με την Επιτροπή και το δίκτυο ΣΠΚ, η Stellantis δεσμεύεται πλέον να επεκτείνει τα μέτρα αυτά σε όλα τα κράτη μέλη.
Διαβάστε ολόκληρο το ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ στο σύνδεσμο που ακολουθεί : https://ec.europa.eu/commission/presscorner/api/files/document/print/el/mex_24_6563/MEX_24_6563_EN.pdf
Περισσότερες πληροφορίες σχετικά με τη δράση αυτή και το δίκτυο ΣΠΚ διατίθενται εδώ : https://commission.europa.eu/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/enforcement-consumer-protection/coordinated-actions/sustainable-consumption-actions_en?prefLang=el
και εδώ : https://commission.europa.eu/live-work-travel-eu/consumer-rights-and-complaints/enforcement-consumer-protection/consumer-protection-cooperation-network_en?prefLang=el